Polska firma technologiczna Prowly, rozwijająca platformę SaaS do zarządzania komunikacją PR, ma nowego właściciela. SEMrush Inc. nabył 100% udziałów w spółce od założycieli oraz udziałowców, a zespół Kancelarii Rąpała wsparł w procesie wiodącego inwestora, Internet Ventures.
Prowly to aplikacja do działań Public Relations wspomagająca specjalistów w tej dziedzinie w codziennej rutynie ich pracy. Z poziomu jednego narzędzia PR-owcy mają możliwość tworzenia i zarządzania kontaktami do mediów z całego świata (blisko 1 mln kontaktów), dystrybucji komunikatów prasowych i pomiaru ich efektów, jak również codziennej obsługi biura prasowego online marek, dla jakich pracują.
Prowly to rentowna firma, która konsekwentnie w ciągu ostatnich lat rośnie w tempie trzycyfrowym, jeśli chodzi o cykliczne roczne przychody (ang. ARR - Annual Recurring Revenue), a ponad połowa tego przychodu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej.
Firma będzie dalej funkcjonować jako odrębny produkt oraz marka. Częścią planów związanych z integracją jest wykorzystanie obszernych zasobów danych SEMrush do dalszego rozwoju platformy Prowly.
To kolejny udany exit Internet Ventures, który wspierany był przez zespół Kancelarii Rąpała. W skład zespołu prawnego, który reprezentował fundusz w negocjacjach zapisów prawnych SPA, wchodzili Michał Banaś oraz mec. Krzysztof Rąpała.